Benvinguts lectors
i lectores, avui amb aquesta entrada el que pretenc es compartir amb vosaltres
una de les moltes observacions que he dut a terme desprès d’aquestes dues
setmanes de pràctiques a l’escoleta Huialfàs.
Un dia a l’escola
del meu fill és un projecte que duu a terme l’escoleta per tal d’afavorir
l’entrada de les famílies en aquesta, que dona l’oportunitat als pares de
participar juntament amb els seus fills en l’aula i que a més, alhora permet treballar l’infant com a protagonista.
Gràcies a projectes
com aquest podem atendre individualment a cada infant, potenciar i desenvolupar
una bona autoestima i autonomia, permet conèixer-nos millor els uns i els
altres, afavorir actituds socialitzadores (com poden ser el respecte, el compartir,
l’espera, la paciència...), fomentar la comunicació oral i gestual no només del
infant protagonista sinó també de la resta de companys, despertar la motivació
i l’interès dels infants, a més a més de afavorir el lligam entre família - escola.
Lligam que com molt bé sabem és un gran pilar per tal d’aconseguir l’èxit de
cada infant a l’escola, és molt important que aquest lligam es doni i que la
relació sigui molt positiva.
Desprès d’introduir
un poc aquest projecte passaré ha explicar-vos com va transcorre el dia a
l’escola de la mare d’en Joan.
Comencem!
Dimarts dia 19 de
febrer, aula de les magranes (2-3 anys):
Desprès del ritual
d’entrada i d’arribar tots els infants, ens hem assegut a l’estora on sempre
duem a terme el Bon dia. Però, avui no és un dia qualsevol, avui es un dia
especial, sobretot per en J! La seva mama quedarà amb nosaltres per
explicar-nos quina es la seva feina i ensenyar-nos a fer massatges amb l’ajuda
d’en J.
Ens hem assegut a
l’estora al voltant d’en J i de la seva mama. La mare juntament amb l’ajuda
del seu fill ens han contat que ella és fisioterapeuta, i sabeu que fan els
fisios? Ens ha explicat que es com un metge però que en lloc de curar amb els
medicaments ho fa amb les mans. A més, ens ha contat que també fa massatges i
que avui anirem a la sala de psicomotricitat i ens ensenyarà a fer-los, que
divertit! A continuació, ens han mostrat els objectes que farem servir per tal
de dur a terme aquests massatges. I sabeu que? Hem descobert que amb cotxes,
pintes, plomes...es poden fer massatges, quin descobriment!
Desprès de que en
J i la seva mama ens expliquessin el que farem, ens hem preparat per anar a
la sala de psicomotricitat. Per anar a la sala, hem fet un tren i en silenci hem
començat a anar cap allà.
Una vegada a la
sala, seguint una de les rutines de psicomotricitat ens hem llevat les sabates
i ens hem posat els mitjons que utilitzem per tal de poder així trepitjar els
matalassos.
A continuació, per
tal de facilitar l’activitat hem dividit el gran grup en tres petits grups de 4
infants cada un. Na Xisca (la meva tutora d’aula) té un grup, la mama de'n J un altre
i jo s’altre.
Desprès de fer els
grups, la mama de'n J i en J ens han començant ha explicar les diferents
activitats que farem. En J s’ha tombat al terra i la seva mare ens ha
ensenyat com ho havíem de fer. Mentre, nosaltres els observàvem molt
atentament. Tots els infants estaven molt atents i expectants, observant a en
J i la seva mare.
Primer, ens han
repartit un cotxe per cada un i ens han mostrat com fer massatges amb aquests. Un dels infants s’ha tombat i els altres han
començant a fer-li el massatge amb el cotxe imitant a en J i la seva mare.
Passem el cotxe per les cames, per la panxa, per els braços... els infants s’ho
passen molt bé! Aquest massatge es molt divertit!
Ens hem anant
rotant, per tal de que tots els infants poguessin rebre el massatge.
Seguidament, ens
han repartit pintes per cada un i com han fet amb els cotxes aquesta vegada
també ens han mostrat com fer massatges amb les pintes. Els infants es van
rotant i entre ells es van fent els massatges. Quin descobriment, les pintes
també serveixen per fer massatges! Però aquestes pintes són un poc dolentes,
raspen !
El tercer massatge
que hem fet, ha estat amb les plomes. Aquest ha agradat molt! Les plomes són
molt divertides i pilles, fan pessigolles!
I finalment, ens
han ensenyat a fer massatges pizza! Que bons! Aquest massatges és el que més
èxit ha tingut.
Voleu saber com es
fa? Primer fem la pasta, desprès posem tomàtiga, formatge, pernil dolç,
oregano, l’ha fiquem al forn i finalment la tallem. Mentre fem la pizza, els
ingredients els posem per tot el cos i així alhora fem el massatge.
Desprès, en acabar
de fer tots els massatges, ens hem llevat els mitjons de psicomotricitat i ens
hem posat les sabates.
A continuació, hem
tornat a l’aula. Una vegada allà hem berenat, però com ja he dit avui era un
dia especial, fins i tot per berenar ja que avui no berenem de fruita sinó de
pa amb oli! Si, la mare d’en J i en J ens han duit berenar per tots, fins i tot han duit pernil dolç i pa per na M (ja que és celíaca, i no pot menjar res que dugui gluten).
Ha esta boníssim! Ens agrada molt aquest berenar! Això si, hi ha pa per tot!
Quan hem acabat de
berenar, ens hem rentant bé les mans i la boca, i hem sortit al pati.
La mare de'n J també ha
quedat amb nosaltres i ha sortit al pati. Ara bé, en J no es mou del mateix
redol, tot es temps juga al voltant de la seva mare i alhora li crida l’atenció
constantment.
En acabar el moment
del pati, hem arraconat tot i hem tornat al aula. Una vegada a l’aula han fet
pipi, els hi hem rentat les mans i la boca a tots, i també els hem pentinat
perquè d’aquí poc venen a cercar-los. En J i la seva mama, desprès de que en
J estigués llest s’han acomiadat de nosaltres i se’n han anat.
I aquí ha acabat un
dia molt emotiu, intens i especial no només per en J i la seva mare sinó per
tots nosaltres.
No m'agradaria acabar aquesta entrada sense dir-vos que els
dies posteriors ha aquests han estat difícils per a J, doncs li costava
separar-se de la seva mare després que hagués passat un dia sencer amb ella.
Encara que això si, després de gairebé dues setmanes avui per fi no ha plorat
en acomiadar-se de la seva mama. A més, sabeu que? va ser tan divertit i va tenir tant d'èxit el massatge pizza que s'ha convertit en un ritual de la sala de psicomotricitat, i és que després de que els nens acabin de jugar finalitzem la sessió amb un massatge pizza. Els infants gaudeixen molt!
Pens que aquest projecte és molt ric i que permet despertar, desenvolupar i experimentar infinitat de sentiments, emocions i sensacions en els infants. A més, és una via molt important per adquirir nous aprenentatges i alhora per créixer.
Espero amb impaciència l'arribada d'altres familiars amb ofertes divertides i emotives com aquesta amb les que puguem gaudir tots!
Les competències que pens que he treballat mitjançant aquesta entrada són la 1.1 Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l'hora de resoldre les activitats , tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l'assignatura, 1.2 Reflexiona i pondera sobre element que porten a una bona actuació professional, 1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica i 3.1. Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del centre.
Pens que aquest projecte és molt ric i que permet despertar, desenvolupar i experimentar infinitat de sentiments, emocions i sensacions en els infants. A més, és una via molt important per adquirir nous aprenentatges i alhora per créixer.
Espero amb impaciència l'arribada d'altres familiars amb ofertes divertides i emotives com aquesta amb les que puguem gaudir tots!
Les competències que pens que he treballat mitjançant aquesta entrada són la 1.1 Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l'hora de resoldre les activitats , tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l'assignatura, 1.2 Reflexiona i pondera sobre element que porten a una bona actuació professional, 1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica i 3.1. Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del centre.
Pens que
he treballat aquestes competències perquè abans de realitzar aquesta entrada, en
el moment que vaig haver de decidir quina era l'observació més adequada, hem
vaig preguntar després d'aquestes dues setmanes quines observacions havia dut a
terme, quines de totes les observacions pensava que era més adequada per
presentar-vos a vosaltres aquí, entre d'altres Una vegada essent conscient de totes les observacions realitzades a l’aula i
recollides en el meu diari de pràctiques, vaig decidir seleccionar la que més s’acostava
per jo a una bona actuació professional desprès d’una període de reflexió. Finalment
vaig accedir a apunts i altres recursos per contrastar informació al voltant d'aquesta pràctica amb la intenció de reflectir-la aquí de la millor manera possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada