Benvinguts lectors i lectores, avui amb aquesta entrada el que pretenc compartir amb vosaltres són les reflexions a les que ,juntament amb les meves companyes de pràctiques, hem arribat al voltant del nostre projecte de millora.
Com ja sabeu el nostre
projecte de millora es titula “El pati, un moment de joc”. El que pretenem amb les nostres propostes és aconseguir que els patis de
l’escoleta Huialfàs convidin als infants a imaginar, explorar,
inventar, jugar, actuar amb llibertat, trobar-se amb els companys...
en definitiva que convidin a quedar-se. A més creiem que amb
aquests canvis s’han disminuït els punts febles dels diferents
patis.
Després de dur a terme
el projecte i reflexionar sobre aquest, hem volgut realitzar una
autoavaluació per ser conscients dels avanços i obstacles pel quals
ha passat el projecte. Per una banda avaluarem al centre i a l’equip
educatiu, i per altra banda a nosaltres mateixes.
En quant al centre i a
l’equip educatiu pensem que:
- Degut a que l’escoleta és municipal i per tant l’encarregat de proporcionar el pressupost és l’ajuntament, pensem que aquest hauria d’haver estat al corrent de la proposta de millora des del primer moment. D’aquesta manera haguéssim pogut començar el projecte sabent el pressupost i el material que l’ajuntament ens oferia; a més haguéssim disposat de més temps per a l’elaboració de les propostes.
- Pensem que perquè l’escoleta sigui un centre innovador els hi ha mancat implicació i actitud en relació al projecte ja que en segons quin moment hem tingut la sensació de que el projecte de millora no era tan important per part de l’escoleta com ho era per a nosaltres.
- De
fet, ens hem adonat que les propostes de l’equip d’educadores no
s’assimilaven als nostres objectius, ja que nosaltres apostavem per
unes propostes de caire més educatiu i hem tingut la sensació que
el seu objectiu principal era decorar les parets dels patis de
l’escoleta.
-
Creim que algunes de les propostes no han estat acceptades per la
feina i implicació que hi hauria darrera aquestes.
-
Des del primer moment, la majoria de les nostres propostes varen ser
acceptades en el claustre, però tenim la sensació que no s’han
acabat de respectar perquè a mesura que evolucionava el projecte ens
han fet fer canvis encaminats cap a un objectiu de caire més
decoratiu.
- En relació al material volem dir que no hem disposat del material suficient però no sabem quin és el motiu. Ens demanam: Ha estat per manca de pressupost? O per falta d’actitud de l’equip educatiu?
- Pensem que l’equip
educatiu no ha complert amb l’acord que varem fer a principi de
pràctiques en relació als torns de menjador. Com que a l’escoleta
hi ha un total de set practicants es va decidir repartir la tasca de
menjador en grups de dues o tres practicants per setmana; d’aquesta
manera sempre hi hauria d’haver hagut quatre/cinc practicants
realitzant el projecte. Ha arribat un moment que aquest acord no
s’ha mantingut i això ha retrassat la realització del projecte.
En relació a les
practicants hem arribat a la conclusió que:
Després d’aquesta
autoavaluació pensem que el projecte milloraria si tinguessim en
compte:
Aspectes com...:
- Tenir en compte en la planificació una presentació de les propostes de millora tant als infants com a les famílies.
- Haver intentat implicar des dels primers dies a les educadores en el projecte.
- La realització d’unes normes d’ús de les diferents propostes que hem dut a terme: circuit, “piso”, espiral, cercles, pissarra...
- Haver disposat de més temps per a avaluar les propostes.
- Fer evolucionar al mateix temps les propostes dels diferents patis.
- Centrar-nos només en un o dos patis per tal d’aconseguir millors propostes.
Noves propostes de
millora...:
- Hort
- Arener
- Vegetació
- Renovació del material
- Crear nous espais per organitzar el material del pati
- Propostes de joc com poden ser: capses, rodes...
En conclusió, pensem que
a banda dels obstacles i entrebancs que han anat sorgint al llarg del
projecte hem aconseguit dintre de les nostres possibilitats espais de
pati que conviden al joc, a les relacions, a la imaginació, al
moviment... en definitiva espais rics en aprenentatges que conviden a
quedar-se.
Justificació d'etiquetes: Les competències que pens que he treballat mitjançant aquesta entrada són: 5.2 Justifica i contextualitza el projecte de millora a partir de l'anàlisi de necessitats i de la identificació del problema. 5.4 Preveu els obstacles i les resistències en l'aplicació del projecte de millora.