dilluns, 10 de juny del 2013

Valoració de les competències...

Benvinguts lectors i lectores, avui amb aquesta entrada el que pretenc compartir amb vosaltres és la reflexió final a la que he arribat desprès de treballar durant aquest semestre un seguit de competències. 

Aquesta ha estat una nova manera de treballar ja que tot i que de forma indirecta sempre al llarg d'aquests anys les hem anant desenvolupant, no ha estat fins ara que he estat conscient d'aquestes. 

Si be és vera que al començament de l'assignatura i el Pràcticum hem quedaven per assolir i millorar moltes competències, pens que actualment, i desprès d'aquests temps, he aconseguit gran part dels objectius que hem vaig proposar a una de les primeres entrades que vaig fer del bloc. 
Pot ésser que algunes competències no les tingui assolides del tot i segurament així serà, perquè això només ha estat el principi i encara hem queda un llarg camí per recórrer, experimentar i aprendre. Però, si que es cert que mitjançant aquest bloc, totes i cada una de les entrades i reflexions que he anant fet, he anant treballant la majoria de les competències de la assignatura. 
I estic molt contenta perquè pens, que això ha fet que hem desenvolupi una mica més, que cresqui com a docent i adquireixi nous aprenentatges. 
A més a més, la forma en la que es troben organitzades aquestes al bloc, ha estat una manera molt útil per anar prenent consciència encara més de les que anava treballant i les que encara hem quedaven; tot gràcies a l'etiquetatge i la posterior justificació.

Gràcies a aquesta nova manera de treballar he aconseguit:

  1.  Millorar el meu aprenentatge autònom ja que a poc a poc, entrada rere entrada, anava cercant més informació al voltant de les reflexions que feia, accedia a altres blocs (tant de companyes com d'altres escoles o professionals) i a així anava essent més conscient del que era o no una bona pràctica educativa, i a més a més anava cercant els "perques" del que succeïa al meu voltant durant aquests mesos. 
  2. Millorar la capacitat de reflexió al voltant del meu propi procés d'aprenentatge  ja que durant aquest temps he anant identificant els meus punts forts i punts febles, identificant les meves creences i les meves concepcions com també les de la meva tutora. Reflexió rere reflexió, hem feia preguntes per millorar els propis coneixements; i a poc a poc, he estat més conscient dels meus errors, dels meus dubtes i dilemes, per tal d'anar millorant a mesura que el Pràcticum avançava.
  3. He aconseguit desenvolupar la capacitat de crítica i alhora he aconseguit recursos per tal d'analitzar i reflexionar sobre el funcionament dels centres d'educació infantil. Aquesta pens que ha estat una de les competències que més he adquirit ja que en un principi no la tenia gens assolida, perquè tot i que durant els tres anys de carrera havia adquirit molta informació teòrica no ha estat fins al Pràcticum que he pogut relacionar teoria amb pràctica. I ha estat ara quan he après que a vegades la realitat no correspon amb la pràctica. Dia rere dia, a l'escoleta, anava observant tot el que succeïa al meu voltant, com també he anant reflexionant sobre el seu funcionament i la seva organització. 
  4. Millorar l'anàlisi i la reflexió dels processos d'ensenyament-aprenentatge ja que entrada rere entrada he accedit a altres dades i recursos per tal d'identificar els marcs teòrics que justifiquessin les reflexions que anava compartint amb vosaltres. He après ha seleccionar el que era una bona pràctica i les que no, alhora que elaborava les meves pròpies hipòtesis i reflexions. 
  5. He après a treballar per millorar, he après a reflexionar sobre el procés de millora. Aquesta també ha estat una de les competències que més he anant desenvolupant ja que gràcies al projecte de millora que hem dut a terme a l'escoleta he après a diferenciar entre bones pràctiques i projectes de millora, he après a analitzar les necessitats i els problemes per tal de justificar el projecte de millora, he après a preveure els obstacles i dificultats alhora d'aplicar el projecte. 

Justificació d'etiquetes: La competència que pens que he treballat mitjançant aquesta entrada ha estat la 2.1 ja que he reflexionant al voltant dels meus punts forts i febles en relació a les meves capacitats i competències professionals.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada